11/11/2010

Jiwang Atau Karat???

Status Update : mode malas nk stdy even adew 3 paper nonstop dari hari sabtu,ahad and isnin nih!dem malas nyer!!huhu.


Salam kepada semua pembaca.
pada entri kali ini.saya muhammad ikhwan bin kasim akan menceritakan mengenai kebarangkalian sesorang lelaki itu jiwang atau karat.?!@#$$ dem asal skema giler entri kali ni kan.aku pon mcm taek jew bace balik.demyuh.huhu.

Jom kte soal slidik orang nk??
hahaha.aku pernah menanyakan beberapa orang lelaki pasal tajuk ni.bagaimanakah ciri-ciri lelaki jiwang karat or x karat.or bwat2 karat.haha.tp bukan tuh point dye.haha.aku tnye pasal adakah pempuan nih suke pada lelaki jiwang2 nih or tak.btw,aku xjiwang langsung.cam taek.owg slalu ckp pasal gentleman kan.but aku tak tergolong didalam golongan gentleman langsung but "gentel man".haha.berbalik kepada point asal.pasal lelaki jiwang nih.ada owg ckp lelaki jiwang nih adew pempuan suke.and some of them x suke langsung.downg ckp meluat lah apew lah.tp sume tuh bergantung kepada pempuan tuh sendri either suke lelaki jiwang or xjiwang.tp kte yg lelaki nih kadang2 memang x sedar yang kte ni dh terjiwang.contoh nyer seperti dibawah:

contoh situasi 1,
awek korank jalan same korank pastuh ujan.mst korank bukak jaket n pastuh bg kat dye.or klo korank tgh hangout kat jalan mst korank nk cari tempat tok berteduhkan?so mende2 camni mmg secara tidak sengaja berlaku dan kte xsedar pon nk jadi gentleman.haha.

(*hurm kalo korank bwt camni ngn awek korank kat pulic di malaysia.klo xkene sepak terajang tuh x sah.haha.kite nih kn owg melayu yang beradab sopan.tp in this case bkn picture nih yg aku maksudkan.gambar nih just tok hiasan jew.but klo korank jew adew jaket n awek korank xdew.kompem lah korank akan bagi kat awek korank kn.or pakai same2.haha.macam salah jew aku cakap.huhu.)

contoh situasi 2,
korank makan kat kedai makan n pastuh korank tguk awek korank terkial2 nk bukak wallet tok bayar.(*either awek korank nk kikis duet korank or dye sje jew nk korank belanjew).haha.so korank mst lah akan byr kan tok awek korank kn?huhu.

(*monolog si lelaki = "apew sengeh2 huh?bayar tong-tong lah.nak harap aku jew bayar.mampos lah bapak aku.nak harap duet gaji seciput nih.mkn nk tempat UP jew.xdew2 ko igt ko sengeh lebar tuh aku nk byr full?skali2 boleyh ar.nih selalu kowt.smlm gune duet aku.arinih gune duet aku.demyuh.)

contoh situasi 3,
korank kua same awek korank tguk wyg.pastuh korank jalan depan dari awek korank.part gelap sbb terlambat masuk panggung.so korank akan lead lah kn tok cari tempat duduk dengan handphone touchlight korank kan??haha.tuh sume mmg lah terjadi secara tidak sengaja.

(*salah satu contoh x disengajakan bergentleman.pegang kan popcorn ketika didalam panggung.igt si jejaka hanya pegang pop corn yew.hahaha)

but korank mst tw yang adew part2 lelaki yang terlebih jiwang ni.or saje2 terlebih macho teramat dalam sesuatu situasi.kadang2 korank pon boleyh nmpk yg mamat tuh jiwang karat or x.dari segi jalan dye.gaya dan perwatakan dowg.so korank jgn terperanjat klo korank terbace dalam phone dye msg2 jiwang karat.rasa nk termuntah,geli semua bersatu menjadi satu.haha.

tapi bagi aku lah kan.nak jd jiwang nih x salah mane pon.xkene tgkp ngn polis pon.xkene gari pon.just korank akan dipandang mcm terover lah sikit.(*sowi klo sapew yg makan mcd dye yg terasa bigmac nyer).haha.tp ok kowt kadang2 terjiwang.kadang2 pempuan suke.tp jgn terkerap sgt.matilah kene black list nnt.haha.

cop2.korank pernah x nmpk mcm lelaki yg post video kat FB yg mcm ayat2 cinta or adew video slideshow pasal stuff yg jiwang2 nih?klo adew,NAH!!!tula dowg.haha.tp kadang2 tuh dowang post just mcm mengimbau kenangan dowg same x2-awek dowg.tp kte dpt detect lh yg downg nih jiwang bin karat.haha.tp bile pikir-pikir balik lah kan.jiwang dengan lelaki kadang2 x boleyh dipisahkan ini kan pula nak di musnahkan kn kn kn??haha.but for me,the jiwang stuff comes in an unexpected event.mcm yg dh ak mention kat atas tuh.haha.aku mmg not jiwang 100% but klo terjiwang,Yessss.

TammaT

No comments:

Post a Comment