11/13/2010

Nak Mara,Kawan kn~

Status Update : mode bru lepas abis exam paper HRT.aku lupe pasal history of tissue culture.demyuh.



Tajuk entri ni berkisarkan mengenai perangai kwn.biar ak terangkan sedikit pasal kawan.kawan adalah merupakan teman yang berada disamping kite yang selalu mendampingi kite time kite susah mahupun senang.kawan juga mempunyai banyak definisi mengikut persepsi dan pandangan orang lain.tapi bagi aku kawan adalah rakan yang selalu berada disamping aku time aku happy and susah.but time susah tuh memang susah lah nak cari kan.sebab memang lumrah kehidupan kawan nih akan berada disamping kite time kite senang jew.time susah memang lah susah nak nampak batang muke kan.tapi adew lah segelintir kawan-kawan aku yang sentiasa membantu aku xkire dari segi kewangan mahupun pabila aku susah hati.*cop2 aku macam pening lah cakap menggunakan ayat penuh nih.macam skema gile.haha.


*gambar hiasan dari kiri atas dan baru kekanan yew-aku(ikhwankasim),nurlida zainol,farhan abdullah dan fadzlina a.azis.nih semua kawan2 aku yang rapat.since dari 1sem diploma.sampai ke praktikal.so dh byk garam2 kat muke yang ktowg telah tempoh.haha.gado2 mulot tuh jgn cakap.siap adew 1sem x bercakap sesama sendiri.so apew owg ckp hubungan kami nih dh bagai air yang dicincang xkan putus(*mmg lah air xkn terputus unless korank bwt sekatan or empangan kn.)

Type of kawan.

1). kawan yang rapat n backing kite.
kawan jenis ini mmg susah nak cari.seyesshit nyer.hoho.tapi korank akan dpt jumpe gak but populasi mereka2 nih adalah sedikit.haha.once kawan jenis nih dh kawan ngn korank.jgn korank bwt dowang macam "SAMPAH"haha.ayat tuh adew cerite but nnt panjang sgt entri nih.haha.

2) kawan yang baik kat depan but kutuk korank kat belakang.
mak aii.kawan jenis nih mmg patot dihindari atau di BUANG jaoh-jaoh.kalo kornak nk kawan boleyh tp korank kene batas2 kn sikit pergaulan korank dengan kawan jenis ini.haha.sbb klo korank salah ckp kew apew kew mst kornak kene bahan kat belakang.pastuh tup tup korank kene bahan ngn kwn yg lain.shiall btol perangai kn?haha.bgus korank pkol jew.haha.

3) kawan yang tolong kite tapi meminta balasan.
hurm ssh nk ckp part nih sbb kawan jenis nh ssh skit nk cari sbb sifat nih bkn akan selalu timbol kalo korank x kawan dgn dowg lame.huhu.korank kene tau jga camne nk handle jenis2 mcm nih.hoho.aku kurang skit kwn yg camni tp rasa nyer adew kowt.contoh bg situasi nih adalah = korank g beli kan makan tok dye kn pastuh nnt kalo gado mst dye ungkit balik sbb ari tuh dye dh pena tolong korank beli makanan tok korank balik so fair lh kn???mcm tuh kowt contoh dye.(*kalo adew contoh yg lain korank boleyh taip kat comment box kat bwh tuh yew.)

4) kawan yang kawan dengan kite just sbb kite nih kaye or berada.
hurm belambak,bersepah,terabor.tuh jew aku boleyh cakap.mmg lumrahlah kan kalo orang nak kwn ngn kite just sbb kn kekayaan kite.huhu.kalo korank ttbe jatoh mskin kew apew kew.mst korank TIDAK AKAN DIBANTU malah dikeji lagi.alh toksah ckp contoh lain lah.kornak tguk klo adew sedara mara korank kn yang dahulunya baek ngn korank just because parent korank berada skit or berpangkat kn.but once parent ko dh jatuh or pencen or xdew duet,adew dowg nk dtg uma n bg pinjam duet (*atleast) or dtg melawat.dahulunye rumah korank slalu jew dowg dtg but skrnak past korank dh jatuh muflis.ADEW NAMPAK BATANG HIDUNG?TAK ADEW KAN?so korank kene lah paham2 sendri.korank boleyh kenalpasti lah jenis2 mcm nih.malas ak nk mention kat sini.nnt adew owg terasa or WAT-SO-EVA word akan terkeluarkan.haha.

5) kawan yang dari jaoh dh kutuk kte.
DEMYUH.dari jaoh dh kene kutuk nih apew macam?perlu kew korank nk kawan lagi?bgus korank bawak kereta n trus langgar lh wei kawan mcm nih.nih bukan kawan tp lawan.haha.perangai mcm taek jew kn.kalo kawan jenis nih bergabung dengan kwn jenis baik dihadapan kite but blakang ckp mcm2 xtw jadi apew wei.jap aku bwt pengiraan.haha.

(KAWAN DARI JAOH DH KUTUK) + (KAWAN DEPAN BAIK,BELAKANG CAM BABI =
(KAWAN YG PTOT KORANK PIJAK DENGAN KAKI)

6) kawan yang memang x boleh pakai.
hahaha.aku rasa this one pon mcam golongan kat atas tuh jugak just korank kene plus kn gelesan trelar 14 tayar.so korank akan puas hati dengan kematian dihadapan mate korank kn.jenis2 mcam nih mmg mengundang kepada down kn feeling korank jew.so daripada korank sakit ati or terluka.better u aviod this kind of !@##$$ friends.so that korank x kan menysal di kemudian hari.sesal sbb knp korank kwn dengan kawan yang mcm nih.huhu.

owh ok2.just sampai 6 golongan jela.kalo aku mention lebeyh2 nanti adew lah mulot2 !@#$$% yang akan mengata aku dari belakang.this blog aku x private kan so what u expect kn.mstlah semua bace.nak2 skrank nih semua orang dh adew BB(broadbandlah jgn salah teka).so now everyone can surf.haha.*sorry to airasia sbb tergune skit moto korank.cam best kowt moto tuh.huhu.so secara kesimpulannyer.korank yang menentukan sape yang patot korank kawan.rasa2 macam tergolong dalam golongan diatas jew,try to avoid him/her.nih semua tok kesenangan korank jga.aku menasihat jew.korank yang menentukannya.dan bagi sesiapa diantara kalian (*opps terkeluarlah pulak tajuk lagu d'masiv.huhu.) yang merasakan dirinya seperti diatas,sila2 lah coba untuk memperbaiki diri anda.dan korank mst mcm bggng kan kalo korank termasuk dalam golongan ini.sebenarnyer kite pon kadang2 x sedar yang diri kita nih dah tergolong dalam golongan tuh.so try2 lah bermuhasabah diri sendri.aku jga pon manusia xterlepas kowt dalam mengejek2 kawan2 or sapew2.so aku sedar diri.klo korank rasa aku tergolong didalam golongan diatas.please fellas,please let me know first.huhu.akhir kata maju lah ikhwankasim.blogspot.com untuk diri aku.muah2x...

Tammat

*jika terdapat sebarang ketidakpuashatian terhadap blog ini.or jika terdapat cadangan tajuk yang ingin diulaskan or jika terdapat sebarang keraguan mengenai entri ini.jangan lepaskan peluang ini untuk meninggalkan comment anda didalam comment box dibawah nih.hahaha.segala comment anda didahulukan dengan ribuan terima kasih.i follow~

No comments:

Post a Comment