5/03/2011

pengakhiran yang sama~

ada korank pernah terpikir + terasa + melalui situasi yang pengakhirannya mempunyai impak yang sama saja?. maksudnya, kalau kornak pilih jalan yang terbaik pon korank still akan dapat impak yang sama seperti kornak memilih jalan yang tak baik.

so aku dah dapat rasa yang pengakhiran macam tuh. walau macam mana pon aku cuba untuk memperbetulkan keadaan. walau macam manapon aku cuba berusaha untuk mengubah pengakhiran situasi itu namun, tetap jugak merasa impak yang sama. aku tak nak terangkan pasal situasi yang aku alami ini. tapi buat masa sekarank nih aku dah cukup tenang dengan apa yang aku telah buat. aku tak rasa macam nak patah balik masa dulu sebab hanya orang yang lemah jew asik memikirkan dan sentiasa mengingat perkara yang telah lepas. walaupon aku bukan lah orang yang jenis asik pandang ke depan jew. tapi aku rasa aku cuba untuk mengubah diri kepada yang lebih baik. aku tak tahu pulak kalau ada orang yang jenis yang tak perasan dengan kelemahan diri sendiri dan tak cuba untuk memperbaikinya. masa menentukannya kew?hurm. itu adalah alasan semata-mata. jika seseorang itu betul-betul nekad untuk mengubah diri mereka. mereka pasti dapat mengubah diri mereka. aku masih teringat lagi ayah aku pernah menasihati aku mengenai "ALLAH tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka yang berusah mengubahnya". aku sentiasa pegang cakap bapak aku tuh. even memang susah pon nak ubahkan diri sendiri kan? tapi memang boleyh kn?so chayok-chayok~

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pertanyaan umum...
apa yang korank rasa jika kawan yang korank rasa macam dah betol-betol kawan dengan korank tapi macam tak kawan jew same korank?tipu korank, abaikan korank, n macam2lah lagi.hurm. mesti adew kan? mesti korank ada rasa macam nak bia jew kawan jenis macam tuh kan? tapi apew yang korank boleh buat jika kawan korank tuh still pretending? still mesra buat-buat macam tak adew masalah yang pernah berlaku? apew reaksi korank? huhu...

p/s : comment kat bawah tuh yew.hehe...

4 comments:

  1. aku kawan jenis macam tu ke ko rasa? :/

    ReplyDelete
  2. zaty...ko bkn macam tuh. aku just cakap jew. ko jgn terasa owh. sebab aku rasa ko kawan paling rapat aku. so nanti ak story lagi bila kta hangout. banyak kowt. kalau nak cakap by phone memang bill aku melambung sampai rm300 lah kowt. huhu...

    ReplyDelete
  3. hahaha, cepat habes exam and balik. dah lama tak lepak sama.
    untuk orang2 yg ko mention macam kat atas tuh, abaikan je la weyh.
    perangai manusia, mana pernah boleh dijawab secara objektif, semuanya subjektif. wokeh? :)

    ReplyDelete
  4. thx zaty...aku memang nak balik pon. aku rasa lega pon bila ajja and kamal datang melawat aku semalam. aku rasa terhibur...huhu....

    ReplyDelete